onsdag 31. desember 2008

Treningsdagbok 2008

Den årlige oppdateringa av treningsdagboka har blitt en nyttårstradisjon. Nyttårshopprennet er på topp, treningsdagboka er nummer to.

Årets store høydepunkt kom i januar. Å være med på fødsel gjør alt annet smått. Månedene etter var norsk rekord i kolikk. Den gamle gubbelegen på helsestasjonen sendte uoppfordret det ene eksemplaret av en søvndyssende CD med rare lyder, fordi han knapt hadde hørt maken til skrik. Sakarias er utholdene og klarte å skrike opptill 18 timer pr døgn. Han fortjente egen treningsdagbok. Marie løp nyttårstrimmen på 51 minutter 19 dager før termin, hadde siste joggeøkt på 8 km ca 8 timer før fødselen startet, og hun var trenbar en uke etter fødsel. Men kolikk var slitsomt.

2008 ble et nytt år med tulletrening. Året før klarte jeg å lage en liten formtopp som holdt til greit resultat i Roth selv med tulletrening. Jeg fulgte samme oppskrift i år og det funka sånn nogenlunde. Jeg gjorde Kalmar på 11,31. Crew Race fire uker senere var noen dager etter årets eneste fyllekule. Det funka ikke denne gangen, jeg var slapp som en sakkosekk. Men den svarte skjorte var like fin. Deretter ble jeg løpt ned på vei inn i kantina på jobb og sleit resten av høsten med rygg, nakke og bekken. Var likevel tjukk nok i hodet til å stille på 24 timers på Bislett i desember. Og satte med det kronen på verket på et ganske flaut idrettsår. På pluss-siden var et jeg var frisk denne høsten. De fem foregående høstene har jeg hatt lungebetennelse, kikhoste, leddsmerter og fandens oldermor. I høst var jeg frisk. Åsså fikk jeg gått på ski. Åsså hadde jeg masse hyggelig trening sammen med Marie. Status for 2008:

309 timer treningstimer
4,5 treningsdager og 5,9 timer pr uke
5 prosent svøm
39 prosent sykkel
42 prosent løp

Har trent til sammen 6 timer styrke de siste 3 årene. Ryggen har lagt inn bestilling på mer.

Plan for 2009? Det er nyttår og jeg har ingen plan enda, annet enn å være barnevakt under IM Nice. Jeg trenger å melde meg på ett eller annet for å skremme bort latskapen. Jeg trenger å få til 24 timers før neste julemiddag. Jeg skal klare 10,59 på full distanse. Men her på soffan kjennes det ikke ut som om det skal skje i 2009. Det er mulig at jeg bare ligger og venter på at Bent skal passere meg på lista til Trond. For da er det krig.

To timer etter at jeg skrev innlegget ble jeg så vemodig at jeg meldte meg på Barcelona. Det er ikke bra å gå inn i nytt år uten mål og mening.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar